Abstract
The aim of this study is to evaluate the user interfaces that reflect different interaction layers in the context of Augmented Reality technology. Depending on the physical characteristics of human interaction with the computer, these layers were examined under four sections: Graphical User Interface (GUI), Tangible User Interface (TUI), Natural User Interface (NUI) and Spatial User Interface (SUI). In this context, a proposed Augmented Reality application interface has been developed to bridge the physical and digital environment. The use of AR-based applications in the design process provided a basis for evaluating the user interface in these interaction layers. In future studies, the interface and experience offered by this application have the potential to be supported by more comprehensive functions and a collaborative working environment.
Keywords
Human-computer interaction, Augmented reality, User interfaces, User experience, Design process.
الملخص (Abstract in Arabic)
الهدف من هذه الدراسة هو تقييم واجهات المستخدم التي تعكس طبقات التفاعل المختلفة في سياق تقنية الواقع المعزز. تم فحص هذه الطبقات اعتمادًا على الخصائص الفيزيائية للتفاعل البشري مع الكمبيوتر، ضمن أربعة أقسام: واجهة المستخدم الرسومية (GUI) وواجهة المستخدم الملموسة (TUI) وواجهة المستخدم الطبيعية (NUI) وواجهة المستخدم المكانية (SUI) . وفي هذا السياق، تم تطوير واجهة تطبيق مقترحة للواقع المعزز لربط البيئة المادية والرقمية. وقد قدم استخدام التطبيقات القائمة على AR في عملية التصميم أساسًا لتقييم واجهة المستخدم في طبقات التفاعل تلك. وفي الدراسات المستقبلية، يمكن للواجهة والخبرة التي يقدمها هذا التطبيق أن تدعمها وظائف أكثر شمولاً وبيئة عمل تعاونية.
الكلمات الدالة (Keywords in Arabic)
تفاعل الإنسان والحاسوب، الواقع المعزز، واجهات المستخدم، تجربة المستخدم، عملية التصميم.
Disciplines
Architecture | Arts and Humanities | Education | Engineering
Recommended Citation
KOÇER ÖZGÜN, FEYZA NUR and ALAÇAM, SEMA
(2023)
"AN EVALUATION OF AUGMENTED REALITY-BASED USER INTERFACES IN THE DESIGN PROCESS,"
Architecture and Planning Journal (APJ): Vol. 28:
Iss.
3, Article 39.
DOI: https://doi.org/10.54729/2789-8547.1234
Article Language
EnglishIncluded in
Architecture Commons, Arts and Humanities Commons, Education Commons, Engineering Commons