Abstract
The paper investigates the appropriateness of CAAD software and computational design tools for the creation of metaverse content along with the workflows and limitations involved. In parallel the research aims to assess the validity of architecture design studio research in the context of the metaverse, and its capability to produce results that justify further explorations in such direction.
Keywords
metaverse, education, architecture, computational design, optimisation
الملخص (Abstract in Arabic)
تبحث هذه الورقة البحثية مدى ملاءمة برامج التصميم المعماري باستخدام الحاسب الآلى لإنشاء محتوى للميتافرس، إلى جانب خطوات سير العمل والمحددات المعنية. ويهدف البحث بالتوازى إلى تقييم صحة نهج البحث فى استوديو التصميم المعمارى فى سياق الميتافرس وقدرته على إنتاج نتائج تبرر المزيد من الاستكشافات فى هذا الإطار.
الكلمات الدالة (Keywords in Arabic)
الميتافرس، التعليم، العمارة، التصميم الحوسبى، التمثيل الأفضل
Disciplines
Architecture | Arts and Humanities | Education | Engineering
Recommended Citation
GEORGIOU, MICHAIL; GEORGIOU, ODYSSEAS; and GEORGIOU, IOULIOS
(2023)
"METASCAPES | ARCHITECTURAL QUESTS IN THE METAVERSE,"
Architecture and Planning Journal (APJ): Vol. 28:
Iss.
3, Article 21.
DOI: https://doi.org/10.54729/2789-8547.1216
Article Language
EnglishIncluded in
Architecture Commons, Arts and Humanities Commons, Education Commons, Engineering Commons