•  
  •  
 

Abstract

Origami, which originated as a folding paper game in Japan, has turned into a source of learning and inspiration for design and engineering studies. Complex two-dimensional patterns of origami sustain visual rules of space transformation. So, this paper proposes to gamify origami to get users more involved in the design space exploration process. For the gamification of origami, the study alters the origami patterns in a 3D modular composition with rules, scoring, and rounds in a design context. Gamifying origami becomes a tool for a learning experience for first-year architecture students in the early design phases. Accordingly, this paper presents a gaming experience model based on origami for the foundation studios. This model consists of three main stages: start, rounds, and finish. The teaching of the model is the mereological relationship providing continuity concerning improvisations with visual rules. The reward is the model complexity, such as folding numbers, and regular or modified folding. The penalty is losing scores if the continuity is not maintained. The presented experience model is performed twice in the foundation studios. The former is for understanding how much preliminary knowledge is required for the first-year students to grasp and complete the game. The second is for testing the experience. The results of the study prove the role of visual reflection-on/in action by creating pauses during the origami design and the importance of sustaining the visual inference with transformations between individuals to experience form to formation, complexity, unity, and creativity in origami design. This study would contribute to the literature on experimental methods for design pedagogy.

Keywords

origami, folding, design exploration, gaming experience, visual rules.

الملخص (Abstract in Arabic)

تحولت لعبة الأوريجامى التي نشأت كلعبة ورقية قابلة للطي في اليابان إلى مصدر للتعلم والإلهام لدراسات التصميم والهندسة. تدعم أنماط الأوريجامي المعقدة ثنائية الأبعاد القواعد البصرية للتحول الفراغى. لذلك تقترح هذه الورقة استخدام لعبة الأوريجامي لجعل المستخدمين أكثر انخراطًا في عملية استكشاف الفراغ التصميمي. بالنسبة لعملية "تلعيب" الأوريجامي، تعمل الدراسة على تغيير أنماط الأوريجامي في تكوين معياري ثلاثي الأبعاد باستخدام القواعد والتسجيل والجولات في سياق التصميم. أصبحت تجربة تلعيب الأوريجامى أداة لتجربة تعليمية لطلاب العمارة في السنة الأولى في مراحل التصميم المبكرة. وفقًا لذلك، تقدم هذه الورقة نموذجًا لتجربة الألعاب على أساس الأوريغامي لاستوديوهات التصميم المعمارى فى المراحل التأسيسية. يتكون هذا النموذج من ثلاث مراحل رئيسية: البداية والجولات والنهاية. إن تعليم النموذج هو العلاقة المجردة التي توفر الاستمرارية فيما يتعلق بالارتجال مع القواعد البصرية. وتكمن المكافأة في درجة تعقيد النموذج، مثل الأعداد القابلة للطي، والطي المنتظم أو المعدل، والعقوبة فى خسارة درجات إذا لم يتم الحفاظ على الاستمرارية. تم تنفيذ نموذج التجربة المقدم مرتين في الاستوديوهات التأسيسية. ركزت المرة الأولى على فهم مقدار المعرفة الأولية المطلوبة لطلاب السنة الأولى لفهم اللعبة وإكمالها، والثانية على اختبار التجربة. أثبتت نتائج الدراسة دور الانعكاس البصري على/ في العمل من خلال إنشاء فترات توقف أثناء تصميم الأوريجامي وأهمية الحفاظ على الاستدلال البصري مع التحولات بين الأفراد لتجربة الشكل إلى التكوين والتعقيد والوحدة والإبداع في تصميم الأوريجامي. ستساهم هذه الدراسة في الأدبيات المتعلقة بالطرق التجريبية لعلم أصول التدريس.

الكلمات الدالة (Keywords in Arabic)

الأوريجامى، تقنية الطى، الاستكشاف التصميمى، تجربة الألعاب، قواعد بصرية.

Disciplines

Architecture | Arts and Humanities | Education | Engineering

Article Language

English

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.