•  
  •  
 

Abstract

The paper investigates the appropriateness of CAAD software and computational design tools for the creation of metaverse content along with the workflows and limitations involved. In parallel the research aims to assess the validity of architecture design studio research in the context of the metaverse, and its capability to produce results that justify further explorations in such direction.

Keywords

metaverse, education, architecture, computational design, optimisation

الملخص (Abstract in Arabic)

تبحث هذه الورقة البحثية مدى ملاءمة برامج التصميم المعماري باستخدام الحاسب الآلى لإنشاء محتوى للميتافرس، إلى جانب خطوات سير العمل والمحددات المعنية. ويهدف البحث بالتوازى إلى تقييم صحة نهج البحث فى استوديو التصميم المعمارى فى سياق الميتافرس وقدرته على إنتاج نتائج تبرر المزيد من الاستكشافات فى هذا الإطار.

الكلمات الدالة (Keywords in Arabic)

الميتافرس، التعليم، العمارة، التصميم الحوسبى، التمثيل الأفضل

Disciplines

Architecture | Arts and Humanities | Education | Engineering

Article Language

English

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.