•  
  •  
 

Title (Arabic) العنوان باللغة العربية

المستحدث في حسن النية في العقود

Author(s) (Arabic) اسم الباحث باللغة العربية

الدكتورة ليندا إبراهيم جابر

Keywords

Good faith, Public Order, French contract, Solidarity, Legitimate expectations, Duty to inform, Renegotiation.

Keywords (Arabic) الكلمات الدالة

حسن النية , نظام عام , قانون العقود الفرنسي , موجب التعاون , الاعتقاد المشروع , موجب الاعلام , إعادة التفاوض.

Abstract

This study handled the importance of good faith in the contractual relationship through three fundamental issues that control the contractual process at its various stages, from negotiation to implementation. These summarized by the role of good faith as a fundamental principle in maintaining the economic balance and moral factor in contracts. This role is protective, preliminary, and operational. The study addressed this in the light of developments in French contract law No. 131/2016 with its latest amendment.

Abstract (Arabic) الملخص باللغة العربية

عالجت هذه الدراسة أهمية حسن النية في العلاقة التعاقدية من خلال ثلاثة مسائل أساسية تضبط العملية التعاقدية في مختلف مراحلها، بدءاً من مرحلة التفاوض حتى مرحلة التنفيذ. وتتلخص هذه المسائل بالدور الذي يقوم به مبدأ حسن النية كمبدأ جوهري في الحفاظ على التوازن الاقتصادي والعامل الأخلاقي في العقود، وهذا الدور هو حمائي، تمهيدي، وتنفيذي. وقد عالجت الدراسة ذلك في ضوء التطورات التي طرأت على قانون العقود الفرنسي رقم 131/2016 بتعديله الأخير

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.